Følgende vilkår gjelder for handel av varer fra KopShop hvis ikke annet er avtalt skriftlig mellom KopShop og kunden. Bestillinger som gjøres av personer under 18 år, vurderes i henhold til gjeldende regler for kontantkjøp og skal ha verges godkjenning for bestilling. Alle produktbilder skal ses som illustrasjoner og kan ikke garanteres å gjengi varens nøyaktige utseende. KopShop tar bare imot bestillinger innen Norge.
Som kunde hos oss har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager og åpne kjøps- og bytterettigheter i 30 dager fra den dagen du mottok varen. For å returnere varen til oss kontakter du oss for å få en returetikett. Vennligst merk at det er du som står for opprinnelsesfrakten ved bruk av angrerett. For at returen skal godkjennes, må varen være i vesentlig uforandret stand. Det innebærer at plaggene kan prøves og tas ut av eventuelle poser, men at etiketter skal sitte på, og at ingen unormal slitasje må forekomme. Til dette regnes blant annet flekker, parfyme eller annen lukt, hull og andre tegn på omfattende bruk. En ikke godkjent retur vil bli debitert en verdireduksjonsavgift. Du har selv ansvar for at produktet kommer frem til oss, og at det ikke er blitt skadet på veien. Vi tar ikke ansvar for tap eller eventuelle skader som oppstår under transporten.
Viktig info!
Alle bestillinger gjøres via kopshop.no. Du vil få en ordrebekreftelse sendt til din e-post som bekrefter kjøpet. Se alltid igjennom den, og kontroller at den stemmer med dine ønsker.
Ved angret kjøp eller reklamasjon gjøres en tilbakebetaling omgående etter at saken er avgjort og aller senest innen 14 dager fra vi har mottatt meldingen fra kunden.
Alle priser er angitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift (25 %). Kampanje- og salgspriser kan være tidsbegrensede og gjelder i slike tilfeller bare til kampanjen avsluttes. Fraktavgift tilkommer på alle ordrer hvis ingen annen informasjon gis og rapporteres som en kostnad i kassen. Eventuelle kostnader for delbetaling og kampanjer tilkommer når disse alternativene er valgt i kassen. Ingen tollavgift tilkommer.
Vi oppfyller kravene til PCI DSS og innehar SSL-sertifikat. Sammen med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsalternativer der betalingen gjøres direkte til Klarna: Betal innen 14 dager: Betalingstid er 14 dager fra sendingen av varene. Vilkårene for betaling innen 14 dager finner du her.
Konto: Klarna Konto er en kontokreditt som leveres av Klarna, og som gir kredittakeren mulighet til å delbetale sine kjøp månedsvis med minst 1/24 (minst 50 NOK) av det totale utnyttede kredittbeløpet eller i samsvar med vilkårene godkjent i kassen. Mer informasjon om Klarna Konto inklusive generelle vilkår og standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon finner du her.
Med «Betal direkte» gjennomfører du betalingen med det samme, men beholder alle de fordeler du får når du handler gjennom Klarna. Betalingen kan skje på tre måter: med kort, via bankoverføring eller via en tilkoblet bankkonto. Velger du å betale med en tilkoblet bankkonto, trekkes pengene 1–2 bankdager etter at butikken har sendt bestillingen din. Hvis vi mot formodning ikke kan trekke pengene, sender vi i stedet en faktura til den e-postadressen som du brukte da du gjennomførte kjøpet.
Bankoverføring: Kontoen din debiteres umiddelbart etter at bestillingen er gjort. Du finner mer informasjon om Klarna her og kan lese brukervilkårene her. For å kunne tilby et utvalg av forskjellige betalingsalternativer må vi dele dine person-, kontakt- og ordreopplysninger med leverandøren av respektive betalingstjeneste. Vi anbefaler deg å lese vår fortrolighetserklæring.
Bruken av disse opplysningene reguleres i samsvar med gjeldende personvernlov og Klarnas fortrolighetserklæring.
Alle varer leveres gjennom Bring. Avhengig av pakkens størrelse og speditørens rutiner kan det deretter ta 3–6 arbeidsdager før pakken er kommet frem til uthentingsstedet. I tilfelle en vare ikke kan leveres innen avtalt tid, vil vi informere deg om dette uten unødig forsinkelse. Vi vil informere om grunnen til forsinkelsen og en ny dato for levering. Hvis vi ikke avhjelper feilen innen rimelig tid, har kunden rett til å heve kjøpet.
Hvis du vil returnere en vare, kan du kontakte oss først via vårt kontaktskjema for returetikett og videre informasjon. Fyll også ut returskjema for at vi skal vite hva saken gjelder, og legg ved i forsendelsen.
I tilfelle kunden gjør en spesialbestilling ved å endre varen med personlig trykk eller broderi, opphører angreretten å gjelde. Som spesialbestilling regnes det når kunden aktivt underretter oss om hvilke endringer han eller hun vil gjøre, for eksempel ved å fylle ut en tekstrute, og varens opprinnelige stand endres vesentlig, i henhold til kundens ønske, med ekstra trykk eller broderi. Et alternativ som kan velges uten å gi oss ekstra informasjon, for eksempel en kamptrøye med en eksisterende spillers nummer og navn på ryggen, regnes også som en spesialbestilling.
Begynn alltid med å kontakte vår kundeservice når du finner en mistenkt feil eller en skade på produktet. Vi hjelper deg med å reklamere på produktet. Kunden har i henhold til forbrukerkjøpsloven reklamasjonsrett på opprinnelige fabrikasjonsfeil. Hvis du ser at en fraktskade er oppstått, må du unnlate å hente ut pakken og reklamere i stedet direkte på uthentingsstedet.
Hvis kunden ikke har hentet ut en levert og varslet pakke uten å ha påberopt seg angreretten til vår kundeservice, via telefon eller e-post, debiteres frakt- og håndteringskostnader på 150 NOK.
Kopshop oppretter en brukerkonto i forbindelse med kjøpet ditt. Når du registrerer brukerkonto og skal gjennomføre en bestilling, vil du bli bedt om å oppgi visse personopplysninger. Du bekrefter at de opplysninger som du fyller ut, er korrekte og fullstendige og har ansvar for feilaktig utfylte opplysninger. Feilaktige opplysninger ved registreringen kan medføre at kontoen din blir slettet. Informasjon om vår behandling av personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.
Du forplikter å påse at ingen andre kan bruke dine innloggingsopplysninger. Du må ikke avsløre brukernavn og passord for uvedkommende og skal påse at dokumenter med opplysning om brukernavn og passord oppbevares på en slik måte at uvedkommende ikke kan få tilgang til informasjonen. Du skal omgående melde til oss hvis det er mistanke om at uvedkommende har fått tilgang til ditt passord. Du har ansvar for alle kjøp som er gjort med dine innloggingsopplysninger hvis slik melding ikke er gjort.
Hvis vi har mistanke om at du misbruker brukerkontoen din eller innloggingsopplysningene dine eller ellers bryter vilkårene, har vi rett til å utestenge deg. Vi har også rett til å tildele deg nye innloggingsopplysninger. Medlemmer som ikke oppfyller vilkårene, kan uten forvarsel få sitt medlemskap avsluttet. Vi har rett til å granske din medlemskonto når det er mistanke om misbruk av vilkårene.